Freitag, 3. Juni 2011

Ez volt az utolsó anyagom Berlinből - Nappalinak

Weltnichtraucherwelttag- azaz a dohányzás elleni világnap.

Német körképet kértek tőlem, a Nappaliba. Érdekes adatokra bukkantam. A Bundesgesundheitsministerium ugyanis pont a hónap (május) elején adta ki az aktuális statisztikákat arról, hogy hányan is dohányoznak Németországban. A felnőtt lakosság csaknem 31 százaléka. A 60 év felettiek harmada több mint napi egy dobozzal szív.  És a legtöbben Berlinben dohányoznak. Éppen ezért volt aktuális, hogy Berlinben vagyok. Elmentem az Alexanderplatzra, és hát nem kellett sokáig keresnem a dohányzó embereket, minden korosztályból. 

Nappali, Magyar Televízió, 2011.05.31.
http://videotar.mtv.hu/Videok/2011/06/01/10/Nappali_2011_majus_31_.aspx



Az anyag 31:14-től látható.


A Hertie School of Governance professzorának Zori (a bolgár lakótársam), a Szimpla tulajdonosának Toms (a lett ösztöndíjas, aki statisztaként még dohányzott is nekem), a dohányzásellenes egyesületnek pedig Martin (az éppen engem meglátogató cseh ismerősöm) tartotta a mikrofont. Igazi nemzetközi együttműködés volt. Ja, és a Stand Uphoz pedig Martyna, Martin lengyel barátnője tartotta a kamerát. Szóval így készült az utolsó berlini tudósításom. (Remélem, csak egy időre az utolsó...)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen