Montag, 16. Mai 2011

Találkozásom a Spargelköniginnel :-)

És igen, megcsináltam :-)
Az elsö olyan anyag, amit én szerveztem, én foglaltam a Kamerateamet, a Schnittplatzot,egyedül mentem ki forgatni, egyedül irtam a szöveget, es masik riporter nelkül vagtam is.

Szóval ez most már tényleg az elsö német anyagom, amit narrálhattam, amiben úgy érzem, valamit sikerült mutatni magamból. 

Az ötlet, hogy valamit magyar szemszögböl mutassak be, tulajdonképpen Timtöl jött, az egyik RBB-riportertöl, akivel kimentem forgatni, amikor a werderi Baumblütenfest (ez egy gyümölcsbor-fesztivál) elökészületeiröl készített anyagot. A fesztivál kapcsán ugrott be neki, hogy érdekes lenne, ha ezt az anyagot én csinálnám, mert öt például nagyon érdekelné, hogy mi az, ami számomra, egy magyar számára érdekes egy ilyen tipikus német fesztiválban. Így a nézök az akcentusomat is el tudják fogadni, es egy uj nézöpontot, új formátumot jelenthet a Brandenburg Aktuell számára is, hiszen korábban még nem csináltak ilyet. Az ötlet nekem is tetszett, ugyhogy miután visszajöttem Lipcséböl, a Medientreffpunkt Mitteldeutschlandról (ez egy tök jó médiakonferencia minden évben Lipcsében, amit az MDR és az S-WOK szervez), szóval miutan visszajöttem, odamentem Frau Wichmannhoz, aki itt az Atyaúristen (de tenyleg, en is ugy szeretnek egy ilyen fönököt, akit szakmailag mindenki elismer, es tenyleg adnak a szavar, söt tartanak töle....)

Szóval odamentem Frau Wichmannhoz, és elöálltam az ötlettel, es tulajdonkeppen nagyon tetszett neki. Elöször Wibkéhez irányított, akivel aztán együtt csináltuk az EU-s támogátosokról szóló anyagot Neuruppinban. Az azért nem teljesen az én témám volt. Még azt sem tudtam, hogy Magyarország mennyi pénzt kap az uniótól 2013-ig, nem ám, hogy Brandenburg mennyit....

De aztán beleástam magam, és csináltunk egyjópofa anyagot, igaz sajnos nem olvashattam fel, es azert az anyag nagy reszet Wibke csinalta tulajdonképpen. Töle jött az ötlet is, hogy pont Neuruppin es hogy pont ezek az interjualanyok...

A Spargelfest viszont már az enyém. Es amikor a Brandenburg Aktuell Facebook-oldalán azt a dicséretet kapom, hogy jobb volt, mint a Tatort, azert.... szóval ennél nagyobbat nem tudok elképzelni Németországban :-)


Az operatörrel nagyon nagy szerencsém volt. Egyszer már forgattunk együtt, amikor Annette készitett anyagot a Beelitzer Spargelröl. Frank (igy hívjak az operatört) mondta is,  hogy mindig örül neki, ha velem forgat, mert akkor mindig spárgát kap ajándékba :-)
Szóval Frankkal tényleg mákom volt, együttmüködö volt, tetszettek neki az ötleteim, neki is voltak ötletei, es tudtunk együtt gondolkodni. Látszott a képeken, hogy élvezte a forgatást. És ezt a többi riporter is megjegyezte: az anyag vidám és derüs. Nem tudnám megmondani, mikor csináltam ilyet utoljára otthon.... és sajnos azt sem tudom megmondani, hogy mikor fogok......


A VIDEÓ ITT, sajnos ismét csak egy hétig elérhetö:

So 15.05.11 19:30

Spargelfest in Klaistow

Was finden die Deutschen an Spargel? Wozu braucht man eine Spargelpyramide, und was tut eine Spargelkönigin? Fragen, die sich nicht nur unsere ungarische Kollegin stellte, als BRANDENBURG AKTUELL sie zum Spargelfest schickte. 

Denn in Ungarn und auch vielen anderen osteuropäischen Ländern wird zwar auch Spargel angebaut - aber fast ausschließlich für den Export. Essen möchte man das seltsame weiße Gemüse dort eher weniger. Ein etwas anderer Blick auf das Klaistower Spargelfest.

Beitrag von Dora Diseri


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen